EuroHorse, en av världens största hästsportmässor, vill aktivt vara med och bredda den svenska hästnäringen. Därav att de nu etablerar sig i Stockholm och kommer att arrangera Shopping Village på arenaområdet under LGCT Stockholm & Stockholm Horse Week.
– EuroHorse har en lång erfarenhet av att driva framgångsrika hästsportmässor. Vi är mycket glada över att de kommer att ta med sitt koncept Shopping Village till Stockholm, säger Johan Pagerup, VD Stockholm Horse Week.

Teamet bakom EuroHorse står bakom den mycket framgångsrika EuroHorse-mässan som arrangeras i samband med Gothenburg Horse Show varje år.
–Vi ser mycket fram emot att arrangera vårt koncept Shopping Village i Stockholm i juni. Det kommer att bli en fantastiskt fin inramning i form av Stockholms Stadion, säger Klas Pettersson, affärsansvarig för EuroHorse.

Totalt kommer det att vara ca 1750 kvadratmeter mässområde fyllt av bra shopping för den häst- och livsstilsintresserade. På området kommer även framridningsbanan ligga vilket gör att besökarna enkelt kan växla mellan framridningen och shoppingen. Intresset för att vara med och ställa ut är stort och försäljningen har börjat starkt.
– Mer än 35 procent sålt på mindre än en månads säljtid, det är en mycket bra start, säger Klas Pettersson.